UWAGA - zmiany w portalu praca.gov.pl

Print Drukuj
W portalu praca.gov.pl zostały wprowadzone zmiany w obsłudze reprezentantów organizacji.

W wyniku aktualizacji zmianie ulega sposób funkcjonowania reprezentantów.
Po zalogowaniu do portalu prosimy o wybranie kontekstu w górnej części strony (czy działamy jako organizacja, czy jako osoba). Aby uzyskać dostęp do dokumentów wysyłanych w imieniu organizacji należy zalogować się i zmienić kontekst wybierając organizację.
Aby złożyć dokumenty w imieniu organizacji musicie Państwo zostać dodani do organizacji jako reprezentant.
Jeżeli jednostka ma ustanowionego już jednego reprezentanta kandydat na kolejnego reprezentanta powinien wysłać prośbę o przypisanie do organizacji, aby tego dokonać należy:
  1. Zalogować się na swoje konto do portalu praca.gov.pl
  2. Wybrać dane konta (ikona na górze strony).
  3. Kliknąć prośba o przypisanie.
  4. Następnie uzupełnić dane organizacji, do której ma zostać przypisany.
  5. Kliknąć przycisk wyślij.
Nowy reprezentant musi zostać zweryfikowany. Może to zrobić właściciel firmy lub inny reprezentant poprzez wybranie kolejno następujących opcji:
  1. Zalogować się na portalu praca.gov.pl
  2. Wybrać kontekst organizacji.
  3. Wejść w Dane konta.
  4. Zakładka Dane organizacji.
  5. Sekcja Reprezentanci organizacji.
  6. Pokaż reprezentantów do akceptacji.
  7. Wybrać reprezentanta do akceptacji.
  8. Przycisk akceptuj.
  9. Przycisk Edytuj.
  10. Zaznaczyć niezweryfikowanego reprezentanta organizacji.
  11. Kliknąć w przycisk "Status zweryfikowany".
  12. Potwierdzić weryfikację przyciskiem TAK.
Dodatkowe informacje znajdują się w sekcji OBSŁUGA REPREZENTANTÓW ORGANIZACJI oraz KONTO ORGANIZACJI pod poniższym linkiem:
https://www.praca.gov.pl/eurzad/index.eup#/faq
Aktualizacja spowodowała również zmianę statusu istniejących kont przedsiębiorców na „niezweryfikowany", w wyniku czego mogą wystąpić utrudnienia z prowadzeniem korespondencji za pośrednictwem portalu praca.gov.pl

W celu zweryfikowania nowych kont, ponownego zweryfikowania istniejącego konta lub w przypadku braku możliwości dodania reprezentanta wg wyżej zamieszczonej instrukcji prosimy o kierowanie wniosków za pośrednictwem e-puap lub portalu praca.gov - pismo do urzędu (PSZ-PU).
Pismo musi zostać złożone przez przedsiębiorcę lub osobę upoważnioną do reprezentacji (zgodnie z rejestrem CEIDG lub KRS dział 2).
W treści pisma należy wskazać nazwę organizacji (firmy), NIP, REGON oraz telefon kontaktowy.
 
Informacje o publikacji dokumentu