ZATRUDNIENIE WSPIERANE
Podstawa prawna: - ustawa z dnia 13 czerwca 2003r. o zatrudnieniu socjalnym,
- ustawa z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy,
- ustawa z dnia 30 kwietnia 2004r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej,
- rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy
de minimis.
W przypadku pracodawcy będącym przedsiębiorcą – bez względu na formę organizacyjno- prawną oraz sposób finansowania, udzielana pomoc publiczna na zatrudnienie wspierane stanowi pomoc de minimis.
Uczestnikiem zatrudnienia wspieranego może być:
Na wniosek Kierownika Centrum, pracownika socjalnego i uczestnika
- osoba po zakończeniu uczestnictwa w zajęciach w Centrum Integracji Społecznej,
- osoba przed zakończeniem zajęć w Centrum Integracji Społecznej, jednak
nie wcześniej niż po 6 miesiącach uczestnictwa,
- osoba uczestnicząca w Klubie Integracji Społecznej.
- Pracodawca składa wniosek o organizację zatrudnienia wspieranego do powiatowego urzędu pracy właściwego ze względu na siedzibę Centrum Integracji Społecznej.
- Rozpatrzenie wniosku następuje do 30 dni od daty doręczenia kompletu dokumentów.
- Na podstawie wniosku zostaje zawarta umowa pomiędzy Urzędem a Pracodawcą następnie Urząd wydaje skierowanie osobom uprawnionym do zatrudnienia wspieranego, tj. osobom zarejestrowanym jako osoby bezrobotne lub poszukujące pracy.
- Zawarcie umowy o organizację zatrudnienia wspieranego z pracodawcą prowadzącym działalność gospodarczą stanowi pomoc de minimis zgodnie z rozporządzeniem Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013r. w sprawie dotyczących pomocy publicznej.
Pracodawca w ramach zawartej umowy jest zobowiązany do zatrudnienia skierowanej osoby przez okres nie krótszy niż 6 miesięcy.